Monday, May 24, 2010

iMaN unDeR maiNteNance-insyaALLAH=)

Dengan NaMa ALLAH,yaNg MAHA PEMURAH laGi MAHA PENYAYANG

Alhamdulillah,Alhamdulillah,Alhamdulillah...
  • Apabila kita tetap tegar dan bersabar atas berbagai krisis kehidupan,maka Allah memberikan balasan (pahala) dua kali ganda.Allah s.w.t berfirman"Kepada orang-orang itu diberikan pembalasan(pokok) dua kali ganda,disebabkan kesabaran mereka"-(QS al-Qashah 28:54)
  • Sesungguhnya ALLAH menyukai org2 yg brbuat baik.
  • Jika aku mengidamkan kasih sayang daripada ALLAH,pemilik segala kasih sayang,layakkah aku mendapat kasih sayang dariNYA sedangkan aku tidak memberi kasih sayang aku kpd manusia lain kerana ALLAH?
  • Begitulah juga,jika aku mengharapkan pertolongan ALLAH,layakkah aku utk mdpt prtolongan tersebut jika aku MEMBIARKAN saudara seislam ku dalam keadaan meminta pertolongan dariku?
  • Jika kiamat dah hampir,sdgkn di tangan kamu ada biji kurma untuk ditanam,maka tanamlah...nak tunjuk ape?confirm tak dapatnye hasil kat dunia,tapi Dia nak tengok usaha kita...=)
  • Walaupun agak lambat aku realize benda nie,aku tetap nak tinggalkan "something yang bermanfaat untuk umat islam" sebelum aku mati.-insyaALLAH(^_^)

No comments:

Post a Comment