Tuesday, May 18, 2010

DeNgaN NaMa ALLAH yang MaHa PenGasiH LaGi MaHa PeNyaYanG

Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih,lagi Maha Penyayang...
Alhamdulillah,Alhamdulillah,Alhamdulillah...
Syukur masih diberi ruang dan peluang dariNYA utk aku terus beribadah kpdNYA,
Alhamdulillah...

Sebenarnya,terasa sangat iman tengah down sekarang nie..
Tah ape aku buat untuk islam...
Ya ALLAH,bantu aku tok selalu mengingatiMU sentiasa...

Ntah la...nape aku ase tak best je nie...
Bukan aku tak redha dengan kehilangan nset aku ri ahad hari tu,
walaupun nset tu baru di beli 2,3 bulan lalu...

Tapi,sket sebanyak,terasa sangat aktiviti hidup aku untuk mendekatkn diri yg kerdil ni dgn Mu,agak terganggu..
Tak dapat set alarm tok bangun dgn betul walaupun baru beli jam loceng tuk gantikn nset,
tak dapat dengar kuliah ustaz zahazan,

Tapi aku yakin dan pasti,
ini adalah ujian dariMu ya ALLAH yang Maha Pengasih lagi maha Penyayang,tanda Engkau masih pedulikan aku kan Ya ALLAH?
terima kasih Ya ALLAH...
sungguh segala pujian hanya untukMu...

Mungkin ini yg terbaik untuk aku(nset hilang)...
Hikmah yang aku nampak setakat ni,
Engkau nak menjauhkan ingatan aku terhadap mesej2 yang dapat menjauhkan ingatan ku dari mengingatiMu...
Juga,mungkin Engkau nak menyelamatkan aku dari wujud perasaan bangga terhadap apa yang aku dah buat terhadap insan lain...
sesungguhnya segala pujian hanya layak di berikan kepadaMu...
sungguh,aku tidak layak menerima pujian walau sepatah kata pun dari manusia lain...
Kerna segala yang baik itu datang dari MU...

Aku hanya meminjam segala kemudahan yang diberikan oleh Engkau YA ALLAH...
Jujur,aku takut menghadapi hidup aku yang mendatang seorang diri...
Tolong aku Ya ALLAH...
Jangan menjauh dari aku Ya ALLAH...
Aku cuba menanam perasaan jihad didlm diri aku semampu yang boleh...
Tolong aku sentiasa Ya ALLAH...

Semalam,aku download cerita Omar Mokhtar,
mengalir gak la air mata nie...
Manakan tidak...
Umat islam ditindas,dizalimi dengan zalim oleh kafir laknatullah...
Terdetik dalam hati aku,
Maha Penyayang nya ALLAH kerna menciptakan neraka untuk di beri kepada manusia yang zalim...
Dia akan membalas segala perbuatan terkutuk manusia di dunia ni di akhirat kelak sesuai dengan apa yang dah manusia tu buat time hidup kat bumi nie...

Ya ALLAH,jauhkan aku dari azab kubur dan api nerakaMu yang amat pedih itu Ya ALLAH...

Pas tengok cerita tu gak,
Baru aku realize,tanpa ilmu,agak sukar kita nk mengalahkan musuh islam...
aku harap,ilmu duniawi(chemical engineering) yang aku belajar sekarang nie dapat memberi sumbangan dalam mengangkat kalimah ALLAH suatu hari nanti...
Tolong dan permudahkan urusan aku ya ALLAH...

jauhkan diri aku dari ilmu yang tidak bermanfaat...

Sekadar memuhasabah diri aku yang lemah ini...(-_-)

Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment